sunnuntai 8. joulukuuta 2013

Lihapullapäivä

Tänään on mun mielestä ollut ensimmäinen talvisunnuntai! Ulkona oli jo -4astetta pakkasta, pikkasen valkosta höttöä maassa ja oikeen kivasti liukastumismahdollisuuksia noin niinkun yleisesti joka paikassa. Sipoossakin sää suosi ja kannatti lähteä tallille ajoissa, sillä eihän tuota valoisan aikaa kyllä yhtään liikaa enää ole. Mun täytyy etsiä talvihanskat ja pitkät kalsarit.. Muuten Lilli kyllä piti huolen, että reippailla pätkillä sai hieman lämmetä ja hikoilla pysyäkseen mukana. Poni oli nimittäin juuri sellainen perushepuli tuulella ja kaasu jäi hyvin pellolla päälle! Mä oon nyt tullut tulokseen, että tän kanssa se on kädet harjaan ja sitten vasta menoksi. Ei ole meinaan ihan niin maastovarma eikä hidas reagoimaankaan kuin aiempi maastomoponi.. Hauskaa kyllä tuntui kaikesta huolimatta olevan molemmilla :)


Päivän toinen tärkein asia eli ruoka oli tänään sellaista herkkua mitä tosi paljon teki mieli. Se on tiiättekö hieno hetki, kun tulee sellainen varma fiilis, että "just tota mä haluun nyt syödä". Kuten tänään Hannallekin julistin, niin pakasteröstit on pakasteperunoiden aatelia, oikeen eliittiä! Siispä tein itselleni porolihapullia savujuustosydämellä, pakasteminirösteillä sekä viinimarja-kermakastikkeella! AI HITTO ETTÄ OLI HYVÄÄ!! MÄ VAAN SANON. Kastike onnistui ihan tuurilla kun olin aiemmin meinannut ottaa porukoilta perjantailta jäänyttä olutkastiketta, mutta unohdin ja päätin sitten seivata tilanteen sillä mitä kaapista löysin. Ai hemmetti, NAM. 


Muuten tässä onkin sitten tullut vaan hengailtua, katsottua leffaa, datailtua, soiteltua.. Aika ihana sunnuntai noin niinkun pitkän viikonlopun päätteeksi :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti