perjantai 6. joulukuuta 2013

Hyvää itsenäisyyttä Suomi!

Ihanaa itsenäisyyspäivää!
Rakke vahti aamullapäivällä lumisadetilannetta ennen kuin lähdettiin porukoille kokkailemaan. Olin eilen tosi väsynyt niin ei voi kyllä muuta sanoa kuin että ihanaa tällainen ylimääräinen vapaa. Olen nähnyt lähiaikoina paljon unia ja pohtinut taas välillä asioita niin ettei nukkumisesta tule yhtään mitään. Viime yönä ei sitten ollut mitään ongelmaa kun tämä karvanen eläin oli jälleen aika kivasti sääressä kiinni peiton alla :D

Porukoilla tein lohkoperunoita ja poron ulkofileetä olutkastikkeella. Lisäksi vähän uunipataattia, koska se on hirveän hyvää. Ulkofilee oli niin mureaa, että oi huhhuuh. Meillä on jopa alettu pohtia, että jos poroa olisi joulupöydässäkin. Tai minä en ole sitä pohtinut, sillä mulle se on se kinkku hyvin kuorrutettuna, laatikot ja herneet, jotka tekevät joulun. Muusta ei niin väliä. Odotan jo niin paljon niitä vapaapäiviä! 

Illalla katsottiin Presidentin itsenäisyyspäivän vastaanottoa tietysti ja konserttia ehdin juuri ja juuri takaisin kotiin katsomaan. Se oli upea! Finlandia hymni kuorosovituksella on näemmä mun heikko kohta, kylmiä väreitä meni ihan villinä. Tuommosta konserttia haluaisin itsekin katsomaan! Ehkä voitaisiin toivoa, että tämän kertainen Tampereen juhla synnyttäisi jotain muutoksia perinteiden keskelle, sillä paljon mielekkäämpää oli koko tilaisuutta seurata nyt kun kättelyn jälkeen oli luvassa lisää katsottavaa. Ehdotan, että pressan linnan tansseistakin näytettäisiin ainakin koko pitkä lähetys bändinsoitantaa, sen musiikin takia sitä on niin kiva katsoa! 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti